Murdoch s-a dat bătut, MySpace (încă) insistă

E foarte, foarte posibil să fiu singurul om în viaţă care să mai manifeste nostalgie după MySpace. Ăla de dinainte să-l cumpere Rupert Murdoch. Odată ce l-a vânat, Murdoch nu a ştiut ce să mai facă cu el. Venise potopul, şi toţi se urcaseră în Arca lui Facebook. Achiziţia MySpace, care l-a costat pe magnatul australian 500 de milioane de dolari în 2006, este cunoscută peste mări şi oceane drept cea mai proastă investiţie de la inventarea dinarului. Dar, dintre toate fiicele nemărginitului www, eu tocmai de MySpace mi-am găsit să mă amorezez.

MySpace ar fi trebuit să aibă destinul Facebook-ului, însă Murdoch a avut ambiţia să-l transforme în cel mai enervant site de pe planetă. Înainte, PJ Harvey sau M.I.A. întreţineau un blog pe MySpace, pe MySpace exista conceptul de prietenie preferenţială, nu trebuia să cauţi mult ca să ajungi unde trebuie, pe scurt, o ardeam pe MySpace toată ziulica. Şi, partea care cântăreşte cel mai greu, n-aveai nevoie de cont pe MySpace ca să o arzi pe MySpace. Pălăria jos.

Însă, după Murdoch, s-a întâmplat că trebuia să reîncarci şi să reîncarci pagina (în serie de şapte a câte cinci sute de click-uri la foc automat), dacă aveai tupeul să asculţi o piesă, ţi se deschideau şapte miliarde două sute de ferestre (care, vă imaginaţi, reacţionau ca un mort la sosirea ambulanţei), Negură Bunget îşi anunţaseră plecarea de pe platformă, totul mergea prost, toată lumea înjura platforma MySpace. Pe MySpace. Nu am mai mâncat trei zile, nu am mai băut nici apă.

Episodul Fuck Timeline este o prăjitură în care s-a scăpat un tub de zaharină pe lângă ce lături se aruncau în MySpace. Merita din plin, cineva trebuia să-i dea foc mereu-noului (2006-2011) MySpace. A rămas, totuşi, ceva din tot dezastrul: logo-ul, cel mai frumos logo (combinat cu numele platformei) din virtual. Greu de crezut, dar MySpace se pregăteşte astăzi de o revenire în forţă (a treia!) pe online, aducând o integrare amplificată cu platformele Facebook sau Twitter.

La ultima numărătoare, audienţa MySpace era aproximată la 54 de milioane. Cei care se ocupă de viitorul MySpace au anunţat că se lucrează „de la zero”. Insistentul MySpace (deţinut, în parte, de Justin Timberlake) urmăreşte să devină destinaţia online nr. 1 a comunităţii melomane, „o platformă socială pentru formaţii şi nu o simplă alternativă la Facebook”. Cum va arăta noua platformă MySpace, în curs de lansare, urmăriţi mai jos. Moş Crăciun a venit mai repede anul ăsta.

(ştire via BBC)

Comentarii

comentarii

Scroll to top