Teatrul și-a croit o FaNTă

dsc_0101…pentru a exista și anul acesta. Ediția a XIX-a Festivalului Național de Teatru a fost la o distanță echivalentă cu prețul unui kilometru de autostradă prost construită pentru a înceta să existe. Sunt oameni care s-au luptat pentru el ( și care au fost prezenți și la conferința de presă organizată ieri la sediul UNITER: Theodor Paleologu – Ministrul Culturii și Cultelor, Ion Caramitru – președintele UNITER, Cristina Modreanu – director artistic FNT, Mihaela Păun – director ARCUB, Aura Corbeanu – director executiv FNT, Tania Radu – vicepreședinte ICR, Jaroslaw Godun – directorul Institutului Polonez,  Denis Soriot – directorul Institutului francez). Discursurile invitaților români au fost acaparate aproape în întregime de tema eforturilor întreprinse pentru a strânge suma necesară unui eveniment de o asemenea amploare și îi înțelegem foarte bine.

Pe de altă parte, toate aceste eforturi ar putea reprezenta și un semnal adresat oamenilor de cultură pentru a încerca să se desprindă complet de sub tutela unui stat total neputincios în asigurarea sănătății mintale, fizice și spirituale ale cetățenilor săi.

Vor fi peste 90 de evenimente iar programul complet îl puteți răsfoi aici. Biletele pentru spectacolul inaugural al FNT, Cântăreața cheală de Eugène Ionescu, din prima zi a festivalului – 31 octombrie, al companiei teatrale Les Intempestifs din Franţa, regizat de Jean-Luc Lagarce s-au epuizat deja. Încercați să escaladați gardurile și să aplaudați de două ori mai mult: trupele din țară și-au suportat singure deplasarea iar artiștii joacă gratis.

Post scriptum: nimic despre papa? Nicidecum. În cochetul sediu al UNITER vă așteaptă, deschis de curînd, și un restaurant unde puteți pune soarta culturii la cale în sunet de cuțite și pahare.

© foto: thechronicle

dsc_0114dsc_0117

Comentarii

comentarii

Scroll to top