Gabriel Orozco’s Asterism is a two-part sculptural and photographic installation. Comprising thousands of items of detritus the artist has gathered at two sites—a playing field near his home in New York and a protected coastal biosphere in Baja California Sur, Mexico, that is also the repository for flows of industrial and commercial waste from across the Pacific Ocean. One component, Sandstars, responds to the unique environment encountered in Isla Arena, Mexico, a wildlife reserve, which is simultaneously a whale mating ground, whale cemetery, and industrial wasteland. Orozco has worked there before, having extracted from its sands the whale skeleton that formed the sculpture Mobile Matrix (2006), now permanently installed in the Biblioteca de México José Vasconcelos in Mexico City. His return to this sanctuary yielded entirely new results in response to the voluminous amounts of industrial and commercial waste deposited there by currents in the Pacific. He created a large sculptural installation from the refuse he collected—including glass bottles, lightbulbs, buoys, tools, stones, and oars—by subjecting it to taxonomic arrangement on the gallery floor. This monumental sculptural carpet of nearly 1,200 objects is accompanied by twelve large-scale gridded photographs of images of the individual objects in a studio setting, organized typologically by material, color, size, and so on.
Astroturf Constellation similarly explores taxonomic classification but on a completely different scale. It comprises a collection of miniscule bits of debris left behind by athletes and spectators in the Astroturf of a playing field on Pier 40 in New York. Orozco displays these myriad items—including coins, sneakers logos, bits of soccer balls, candy wrappers, wads of chewing gum, and tangles of thread, again numbering nearly 1,200—on a large platform. As in Sandstars, the objects are displayed alongside thirteen photographic grids, creating a visual ricochet between an individual object and its photographic representation.
The exhibition Asterisms overall, in which the two bodies of work play off each other in a provocative oscillation between the macro and the micro, invokes several of the artist’s recurring motifs, including the traces of erosion, poetic encounters with mundane materials, and the ever-present tension between nature and culture. It also underscores and amplifies Orozco’s subtle practice of subjecting the world to personal, idiosyncratic systems. Gabriel Orozco: Asterisms at the Deutsche Guggenheim in Berlin is the last exhibition in Deutsche Guggenheim’s commission program. The exhibition is opened until 21.10.2012.
Am lucrat aproape 3 ani la una dintre cele mai mari corporații din lume, firmă de consultanță, și, pentru că nu am de gând să mă mai întorc la pretinsul lor professional network, vreau să mă folosesc de această experiență pentru
17 February 2023/Comments Off on După 3 ani de corporație am ajuns la psihiatrie
Am lucrat aproape 3 ani la una dintre cele mai mari corporații din lume, firmă de consultanță, și, pentru că nu am de gând să mă mai întorc la pretinsul lor professional network, vreau să mă folosesc de această experiență pentru
17 February 2023/Comments Off on După 3 ani de corporație am ajuns la psihiatrie
„un căcat e viața ta, poți doar să te piși pe ea” era scris pe pereții unei barăci montate într-un talcioc comunist din românia. poate că era chiar gura regimului totalitar care le vorbea propriilor tovarăși. e poate și fraza
„un căcat e viața ta, poți doar să te piși pe ea” era scris pe pereții unei barăci montate într-un talcioc comunist din românia. poate că era chiar gura regimului totalitar care le vorbea propriilor tovarăși. e poate și fraza
Interviu cu Stefano Godio, Director Internațional de Marketing IED Care este primul lucru care vă vine în minte atunci când vă gândiți la România? În primul rând, o creștere economică puternică, una dintre cele mai promițătoare din rândul țărilor din
Interviu cu Stefano Godio, Director Internațional de Marketing IED Care este primul lucru care vă vine în minte atunci când vă gândiți la România? În primul rând, o creștere economică puternică, una dintre cele mai promițătoare din rândul țărilor din
Unul dintre cele mai renumite institute de design din lume, Istituto Europeo di Design (IED), cu sediul la Milano și campusuri în Italia, Spania și Brazilia, „vânează” în permanență talente de pe tot globul, într-o misiune specială care combină istoria
Unul dintre cele mai renumite institute de design din lume, Istituto Europeo di Design (IED), cu sediul la Milano și campusuri în Italia, Spania și Brazilia, „vânează” în permanență talente de pe tot globul, într-o misiune specială care combină istoria
Take things as they are. Punch when you have to punch. Kick when you have to kick. — Bruce Lee Și Sport Sângeros (1988), și Fight Club (1999) au devenit filme-cult și toata lumea (încă) vorbește despre tot felul de
18 September 2018/Comments Off on Fastest Growing Sport in the World
Take things as they are. Punch when you have to punch. Kick when you have to kick. — Bruce Lee Și Sport Sângeros (1988), și Fight Club (1999) au devenit filme-cult și toata lumea (încă) vorbește despre tot felul de
18 September 2018/Comments Off on Fastest Growing Sport in the World
Când am părăsit Cluj-Napoca (în mintea unora, nici o majusculă nu e suficient de mare pentru a preamări acest oraș medieval ridicat în cinstea zeului luminii), ceilalți m-au văzut ca pe un afurisit; cum am putut să mă despart de
30 July 2018/Comments Off on Suck My Dick, Cluj-Napoca
Când am părăsit Cluj-Napoca (în mintea unora, nici o majusculă nu e suficient de mare pentru a preamări acest oraș medieval ridicat în cinstea zeului luminii), ceilalți m-au văzut ca pe un afurisit; cum am putut să mă despart de
30 July 2018/Comments Off on Suck My Dick, Cluj-Napoca
H Y D R A by CROSSLUCID The Chronicle: Are you happy? H Y D R A: Grateful. Tell me something about the place you were born. I was born in a small town in the South Coast of
14 June 2018/Comments Off on H Y D R A: “While H Y D R A exists and operates mainly online, my biological self is digitally invisible.”
H Y D R A by CROSSLUCID The Chronicle: Are you happy? H Y D R A: Grateful. Tell me something about the place you were born. I was born in a small town in the South Coast of
14 June 2018/Comments Off on H Y D R A: “While H Y D R A exists and operates mainly online, my biological self is digitally invisible.”
“Watching porn stars fuck is one thing. Watching normal people fuck can be traumatic.” Denumit de fondatorul său, Damon Lawner, „teatru erotic”, Snctm (citit Sanctum) este un club privat dedicat milionarilor voyeuri, o „utopie spirituală și erotică”. Pentru a deveni
1 February 2018/Comments Off on A Glimpse Inside Hollywood’s Most Elite Sex Club
“Watching porn stars fuck is one thing. Watching normal people fuck can be traumatic.” Denumit de fondatorul său, Damon Lawner, „teatru erotic”, Snctm (citit Sanctum) este un club privat dedicat milionarilor voyeuri, o „utopie spirituală și erotică”. Pentru a deveni
1 February 2018/Comments Off on A Glimpse Inside Hollywood’s Most Elite Sex Club
Dacă reacțiile în urma acuzațiilor aduse lui Harvey Weinstein au confirmat un lucru, altul decât faptul bine știut că ființele umane sunt coruptibile și că uneori vor încerca să profite de poziția lor de superioritate, acela ar fi obsesia feminismului
6 November 2017/Comments Off on Femeile trebuie să iasă de sub permanenta victimizare
Dacă reacțiile în urma acuzațiilor aduse lui Harvey Weinstein au confirmat un lucru, altul decât faptul bine știut că ființele umane sunt coruptibile și că uneori vor încerca să profite de poziția lor de superioritate, acela ar fi obsesia feminismului
6 November 2017/Comments Off on Femeile trebuie să iasă de sub permanenta victimizare