Bucharest Biennale 6: Înțelegând prin frica de a înțelege
Bucharest Biennale promovează cunoașterea si propagarea culturii – în special în domeniul artelor – prin intermediul cooperării și al schimburilor culturale în interiorul Europei și dincolo de granițele sale, elaborînd concomitent strategii ce stimulează înțelegerea reciprocă și oferă posibilități comprehensive din perspective diverse. Considerăm că este necesar să avem un dialog cu publicul și o platformă de manifestare pentru artiști, tot astfel cum trebuie să reinventăm noi forme de expresie artistică și să încurajăm curatorii să selecteze un grup consistent de artiști care să reprezinte cel mai bine unitatea în diversitate a Europei. BB urmărește să rezolve problemele complementare legate de tradiție și modernitate, de trecut și prezent, de localismul și satul global, și se straduiește să atingă un nivel de echilibru între calitatea sa estetică/artistică și nivelul de audiență prin depășirea sentimentului de reținere pe care îl are publicul larg față de artele contemporane. Bienala creează un parteneriat între București – care este mai mult decât un oraș, căci reprezintă un simbol al modului în care politicul se reflectă în toate aspectele vieții – și Europa Occidentală, făcând totodată conexiunea cu o problemă universală, care nu ia în considerație contextul istoric sau geografic – problema rezistenței în viața de zi cu zi, a traiului și mărunțișurilor cotidiene ca mod de viață în general. BB este o structură ce are capacitatea de a transforma Orașul însuși într-un atelier permanent și într-un câmp de acțiune. În prezent, Bucharest Biennale este singura bienală de artă contemporană din Centrul și Estul Europei. Filip Gillissen, Knowing Me Knowing You, 2012, intervention. Private phone number of Razvan Ion consisting of 10 golden flickering digits hanging from a 3 x 4 meter steel frame and placed outside at the Bucharest Biennial main venue. Synthetic golden phone on pedestal displayed in the darkened gallery space with spotlights. Synthetic golden phone on pedestal displayed in the darkened gallery space with spotlights. Special edition for Bucharest Biennale 6. Tema celei de-a șasea ediții a Bienalei de la București este Aprehensiunea. Înțelegând prin frica de a înțelege.
(Fragment din textul curatorial al Bucharest Biennale 6, scris de Gergő Horváth. Varianta integrală a textului curatorial poate fi găsită în PAVILION #17, readerul BB6 și poate fi descărcat de pe www.pavilionjournal.org) Participanți: Carlos Aires (ES) Carlos Aires – How Deep Is Your Love; stainless steel knifes engraved with titles of love songs, dimensions variable, 2011. Gergő Horváth (n. 1993) este artist, interesat de activitatea curatorială și management cultural. A studiat muzica și în prezent studiază arta cu accent pe politici provizorii și structuri sociale improvizate (DIY). Din 2012, a colaborat în mai multe ocazii cu Pavilion. Recent a fost expus în „Afluența clasei muncitoare de la diferențiere la colectivism” și a curatoriat „100 de minute ungare”. A publicat mai multe texte în diverse publicații. Lucrează și trăiește în România și este cetățean maghiar. Stephanie Syjuco (USA/PH), FREE TEXTS: An open source reading room, installation, dimensions variable, 2012. Courtesy of the artist and Bucharest Biennale. Ziua deschiderii pentru presă și profesioniști: 22 mai 2014 11.00 12.00 18.00 Arantxa Etcheverria (FR/RO), The Wolf, installation, polyurethane, metal pins, acrylic spray, 120 x 90 x 75 cm, 2009. Courtesy of the artist and Bucharest Biennale. Utilizarea arhaică a cuvântului presupunea un amestec de teamă și respect. Teama este astăzi definită ca fiind o mare spaimă sau neliniște. Reverența, cu sensul de respect adânc pentru cineva sau ceva. Există un paradox în creștinismul de masă, cum ar fi cel în care acesta este prezentat ca fiind o religie a iubirii, dar care în fapt, alienează prin dogmele sale și alimentează temerile legate de lumea trecătoare, prin amenințări despre Iadul care îi urmează. Autocrațiile și nu democrațiile sunt cele care prosperă de pe urma politicilor fricii. Autocrația însă, nu implică și violență, ci o teamă obedientă. O teamă pe care o consideri utilă pentru că te protejează de rele. Teama are o componență chimică mai concentrată decât a altor emoții, prin urmare nu se mai pot face prea multe cu ajutorul rațiunii, odată ce teama puternică este instalată. 13.00 – 19.00 22.00 23.00 Intrarea pe bază de invitație. Alejandro Vidal, Any idea that can be defended is presumed guilty, paper plane folded with CIA original letter office paper, 2011. Courtesy of the artist and Bucharest Biennale. Locații Fiecare dintre locațiile alese pentru BB6 este justificată prin istoricul ei, implicarea socio-politică, dar și prin localizarea topografică. Publicații PAVILION – jurnal pentru politică și cultură va dedica numărul 17 bienalei. @PAVILION | proudly supported by UniCredit Țiriac Bank Erwin Wurm (A), Instructions On How To Be Politically Incorrect, Be a Terrorist, c-print, 4 pieces, 75 x 50 cm each, 2003. Expose practice este o serie de discuții săptămânale ce vor avea loc la Pavilion – centru de artă și cultură contemporană, și vor fi susținute de artiști participanți la Bucharest Biennale 6 și prezenți în București în perioada respectivă. Discuțiile invită artiștii participanți să vorbească despre propriile practici, metodele de cercetare și abordare, într-un cadru informal. Expose practice este un program generat de curatorul BB6, Gergő Horváth. Program:
Evenimente conexe și paralele Evenimentele paralele sunt evenimente colaterale ce vor avea loc în timpul desfășurării BB6. Programul nostru își propune să ofere o privire de ansamblu cât mai cuprinzătoare asupra diferitelor aspecte ale scenei culturale locale, publicului regional, național și internațional. Programul de evenimente conexe & paralele furnizează o platformă transdisciplinară de discuții, pentru artiștii independenți și pentru producătorii culturali care trăiesc și își desfășoară activitatea în regiune, precum și pentru instituțiile locale, organizațiile de artă și culturale. Zoltán Béla, Nonfunctional Object, painted nail with two heads, 150 cm, 2004. Courtesy of the artist, Bucharest Biennale and Anca Poterasu Gallery. The work is part of Jean Philippe Guibert-Lassagne collection.
—————- BUCHAREST BIENNALE
Bucharest International Biennial for Contemporary Art Str. C.A. Rosetti nr. 36 (crossing with Str. Jean Louis Calderon), Bucharest 020015, Romania T: + 4 021 310 5469
PAVILION, BUCHAREST BIENNALE și CENTRUL PAVILION sunt proiecte fondate și inițiate de Răzvan Ion și Eugen Rădescu.
Dan Beudean (RO), The Hunter, mixed media on canvas, 165 x 80 cm, 2013. Courtesy of Zorzini Gallery, the artist and Bucharest Biennale.
———————————————————————————————————————————————– Comentarii |