Arta din spatele filmelor

Numărul camerelor video portabile e destul de mare, nu știm cu exactitate numarul de unități vândute, dar prețul a democratizat și această artă care a devenit mai mult o ocupație. Una IOȘI (Io și Amsterdam, Io și Niagara etc.)

Știți să construiți o poveste în afară de filmarea unui monument de arhitectură, a unei gondole tăind valurile, a unui urs panda în Grădina zoologică din Frankfurt cu vocea lui Matei Vișniec în back ground povestind istoria comunismului pe înțelesul bolnavilor mintali? (cu ultima propunere trecem deja în registrul unei filmări de vacanță conținând o poveste).

Fundația Calea Victoriei ne invită la o Introducere în teoria și istoria filmului, atelier ținut de Anca Grădinariu, unde ne putem familiariza cu noțiuni despre tehnică și limbaj, vom învăța lucrurile de bază în ceea ce privește regia de film, imaginea, montajul și scenariul, survolând evoluția cinematografului de la începuturi și până în prezent.
Cursurile vor conține o oră și jumătate de teorie și încă pe atât de proiecții de film.

La sfîrșitul cursurilor, în această vară, filmul vacanței dumneavoastră poate arăta astfel: o tavernă plină doar cu localnici  – în local intră un gondolier ud pînă la piele, plin de furie, urlînd. Zoom pe fețele mirate ale celor din tavernă. După primul moment de mirare, toți încep să rîdă. Din ceasul de perete iese un cuc dement – bate de 1 fix, ora la care de obicei gondolierii sunt uscați. Gondolierul se îndreaptă spre camera de filmat. Cucul nu mai dorește să intre în căsuța lui și privește camera cu o curiozitate oarecum malițioasă. Cut. Cu 5 minute înainte, pe pod, o gondolă se pregătește să îl depășească. Dumneavoastră începeți să urlați către gondolier: Se îneacă, se îneacă! Apoi imagine mișcată, pe fundalul căreia se aude un hohot de râs.
Carton final: Veneția, 15 august 2010.

Altceva!

Comentarii

comentarii

Scroll to top