Cum stai cu IQ-ul?
Toyota a lansat zilele trecute un concurent pentru Smart, care se anunţă a fi primul automobil de oraş ce nu face rabat de la calitate. Înainte de a vorbi despre o maşină de oraş mă simt nevoit să fac unele precizări: Şi ca să revenim la oile noastre, trebuie spus că până acum doar Smart dădea semne că oferă o maşină de genul acesta (bine făcută şi bine echipată). Şi spun dădea semne, pentru că la 10.600 Euro pret de pornire, un Smart nu oferă standard aer condiţionat sau geamuri electrice şi este cam spartan la interior. Intră în scenă Toyota IQ. Dacă e să te iei după comunicatul de presă, maşina este o adevărată revoluţie. Dar comunicatele de presă sunt mereu aşa. Important, până la un test drive, este ceea ce se citeşte printre rânduri. IQ are patru locuri şi o lungime cu doar 30 cm mai mare decât Smart. Ceea ce este însă esenţial este faptul că japonezii au gândit fiecare părticică a maşinii pentru a face economie de spaţiu fără a face rabat de la calitate. Şi să nu uităm cine a dus pe culmi glorioase miniaturizarea: scaunele sunt mai subţiri, unitatea de aer condiţionat este compactă, rezervorul plat este sub podea, iar componentele transmisiei şi ale direcţiei au fost regândite încât să valorifice la maxim puţinul spaţiu disponibil. Rezultatul este o maşină foarte mică, perfectă pentru două persoane şi cumpărături, dar capabilă să transporte patru persoane fără alte bagaje. Informaţiile oficiale nu spun dacă pentru a schimba un bec este nevoie să se dea jos motorul… Partea bună este că maşina are 5 stele la siguranţă, se vinde cu jenţi din aliaj de 15 inch – şi nu cu roţi de cărucior de supermarket – cu aer condiţionat, geamuri şi oglinzi electrice, radio cd cu mp3 plus alte dotări care te fac să te simţi confortabil. Partea proastă este că preţurile încep de la 13000 Euro şi merg până spre 16800 Euro. De ce mi-aş cumpăra una? Comentarii |