Emil Boc şi-a luat carnetul de „șofer” al economiei la Piteşti?

Imaginați-vă economia României ca un automobil condus de “șoferul” Emil Boc. Mașina nu e una cine știe ce, e un fel de Logan de criză, de 5000 de euro, care pe dinafară seamănă cu una de 8000 euro, full option, numai că la interior e cheală, are doar volanul, pedalele și cam atât.La volan, neexperimentatul șofer Emil Boc, un jurist în care noi, cei de pe bancheta din spate, ne punem speranțele că ne va duce cu bine la destinație, pe autostrada “economiei de piață”. Numai că drumul e plin de curbe și gropi (criza e de vină!) iar acest “Schumi” încearcă din răsputeri să facă tot ce poate pentru a nu duce mașina în șanț (recesiune).

Statura nu-l avantajează, scaunul de șofer-premier nu e “adaptabil pe înălțime” și pare că nu vede prea bine “drumul” spre destinație (creșterea economică). Așa că, mergând în orb, cu manualul în mână (un manual de economie politică învechit, de tip comunist) și cu telefonul la ureche, ascultând sfaturile comandantului de vas Băsescu, încearcă cu greu să își facă loc, târâș grăpiș, pe “autostrada progresului economic”. Ne va duce întregi la destinație? Cine știe?

Poate doar cu ajutorul celor de la “asistența tehnică” (FMI, CE) care l-au vazut ca abia se târâie, că nu prea știe drumul și nici regulile de circulație, și încearcă să îl ajute spre destinație.

Pentru noi, cei din spate, drumul, chiar și cu antemergatorul FMI, tot periculos rămâne. Pentru că neexperimentatul șofer a plecat la drum fără să se uite dacă are destulă benzină (bani). Ne-a păcălit că mașina e cu ITP-ul la zi, că are plinul făcut, că va duce “Loganul” la tuning și va investi serios în el. Noi l-am crezut și ne-am urcat la bord.

Acum, pe autostradă, n-avem altceva de făcut decât să sperăm că, ajutat de girofarurile FMI, șoferul Boc nu ne va băga în primul gard.

Imun la ce îi spunem noi, cei din spate (mass-media, oamenii de afaceri, sindicate, toți cei 20 de milioane de români etc.) cum că ar trebui să schimbe mai atent vitezele (legile economice), să nu mai forțeze motorul (prin impozitul forfetar), să se uite în zare și să anticipeze pericolele (predictibilitate), șoferul Emil Boc dovedește, cel puțin până acum, că și-a luat carnetul pe șpagă, la Pitești. Unii dintre noi am vrea să sunăm la 112, să ne căutam alt șofer…

Comentarii

comentarii

Scroll to top