Din specia clienţilor

Pentru cine oferă servicii, cuvântul client provoacă instant dureri de căpăţână. Clientul are fixul nesatisfacerii şi al pretenţiei ridicate. El abia aşteaptă să se ivească evenimentul catastrofal ce va să-i înlesnească accesul la caietul de s̶u̶g̶e̶s̶t̶i̶i̶ & reclamaţii; cuvintele preferate: neglijenţă, neobrăzare, impostură. În 99,9% din cazuri, ceea ce reclamă clientul poate fi folosit împotriva lui pentru a-i descrie profilul. În sfârşit, pot să dau şi un exemplu (aş avea o droaie la activ, dar fricţiunile astea au dimensiuni obositoare):

Se face că o doamnă cumpără o carte de doi pe doi, mă uit înainte cu ce e accesorizată: avea o geantă de-asta care e la modă de câţiva ani, în care poţi să-ţi îndeşi bucătăria + dormitorul. Calculez că nu mai are rost să o întreb, doriţi şi o plasă? Desigur că după ce cumpără cartea mă ia deoparte şi îmi cere caietul de reclamaţii. Se poate să cumpăr o carte şi să nu primesc o plasă? Sunteţi librăria de peste drum? E posibil? înşiră ea la apostrofări. Nici nu vrea să audă de legea eco, se încearcă cu mult calm şi bunăvoinţă să nu se pierdă clientul (mare tragedie, vezi tu!). Păi am spus eu că nu plătesc plasa?! Etc.

Nu-ţi mai rămâne decât să îi dai, ca întotdeauna, dreptate clientului şi să te gândeşti că mai bine şi-a vărsat nervii pe tine, un necunoscut adică (uitarea se va instala mâine), şi nu în familie. Eh, lupta binelui! OK, fel şi fel de clienţi, fel şi fel de cazuri limită şi critici în opusul lui în surdină. Mark Shanley şi Paddy Treacy, de profesie designeri, au păstrat nelipsitele sugestii care mai de care mai comice şi mai stupide ale clienţilor lor şi le-au transformat în postere cu un real succes comercial. Poate fi ăsta rezultatul criticii constructive?

Proiectele lui Mark şi Paddy pot fi răsfoite aici.

viagra

Comentarii

comentarii

Scroll to top