Renault vrea să vândă 100 000 maşini electrice

Într-un anunţ făcut ieri, Renault se angajază să vândă  maşini electrice în Danemarca şi Israel începând cu prima jumătate a lui 2011.

Modelul vizat este bazat pe conceptul Fluence ZE care şi-a făcut debutul la salonul auto de la Frankfurt. Fluence este o berlină pentru cinci persoane, derivată din Megane. În varianta cu motor pe benzină şi diesel, Fluence înlocuieşte mult apreciatul Megane Sedan şi se adresează Turciei, României şi Rusiei.
În varianta electrică lucrurile sunt mai complicate. Autonomia limitată a acestor maşini (Renault este foarte optimist şi susţine că maşina sa parcurge 160 km) presupune necesitatea unei infrastructuri care să ofere servicii de reîncărcare a bateriilor. Nu este deloc rezonabil să te gândeşti că cineva investeşte, să zicem, 20 mii Euro ca să se dea cu maşina doar prin oraş, de dragul planetei. Sau că, toată lumea are o priză la intrarea în scara de bloc. Aşa că, Renault a semnat un parteneriat cu o companie numită Better Place care o să dezvolte o infrastructură pentru maşinile Alianţei Renault-Nissan. Deocamdată, această infrastructură o să apară în Israel şi Danemarca. De ce acolo? Pentru că acolo lumea are bani, oamenii sunt atenţi cu planeta şi există şi ceva (importante) înlesniri oferite de stat. În plus, cele două au o suprafaţă micuţă şi uşor de acoperit.

Cum se procedează? Păi, omul cumpără maşina, dar conform unor declaraţii anterioare ale Renault, doar închiriază bateriile. Asta presupune costuri reduse la achiziţia iniţială, dar plata unei taxe de închiriere lunară sau anuală. Şi aici nu e vorba de şmecherii sau de costuri ascunse. Pur şi simplu bateriile sunt scumpe şi sistemul propus de Renault oricum nu vă permite să vă ataşaţi de ele. De ce?  Pentru că, încărcarea unei baterii durează, iar schimbarea ei, cu una deja încărcată, este mult mai facilă. Ca la butelie, dar fără coadă!
Soluţiile deja clasice (deşi în acest moment doar teoretice) pentru încărcare se păstrează: puteţi încărca bateria în propriu garaj în 4-8 ore sau puteţi aştepta 20 minute pentru o încărcare rapidă cu până la 80% din capacitate. Garanţia maşinii este de 4 ani sau 120 000 km.interior

Mergând pe acest plan ambiţios Renault urmăreşte să vândă 100 mii de maşini eletrice Fluence până în 2016 doar în aceste două ţări.  Marele avantaj este că Renault vine atât cu soluţia constructivă cât şi cu asigurarea infrastructurii. Iar concurenţa e încă departe. Opel Ampera face valuri de mai bine de un an, dar este anunţat abia pentru 2012, iar de infrastructură şi alte soluţii practice încă nu se ştie nimic. Mai toţi producătorii majori au în plan cel puţin un automobil electric, dar deocamdată nimic nu este la fel de concret ca anunţfluence-zeul francezilor de azi.

Comentarii

comentarii

Scroll to top