Noul X
BMW a prezentat lumii imaginile modelului X1 care vine să întregească gama de SUV a constructorului german. Noul model este plasat undeva sub X3 și dacă ar fi să vorbim în termeni stricți de ”câți ca el”, atunci, deocamdata, nu are concurență. Atât Mercedes cât și Land Rover şi Audi și-au anunțat intenția de a produce modele similare, dar acestea vor mai întârzia cel puţin un an de zile. Design-ul se încadrează în filozofia BMW şi respectă întru totul liniile puternice şi bine conturate ale modelelor bavareze. Cu toate acestea X1 nu este un X3 la care s-a aplicat tactica reducerii tuturor dimensiunilor ci mai degrabă un SUV compact şi bine proporţionat. Interiorul nu este nici el este o dovadă a imaginaţiei creatoare germane. Mergând pe ideea „ai văzut un BMW le-ai văzut pe toate” acesta te încântă mai degrabă prin calitatea fabricaţiei, alegerea materialelor şi senzaţia de premium care nu lipseşte nici chiar de la cel mai mic SUV al gamei. X3 poate fi echipat opţional cu mai multe tipuri de sisteme de navigaţie, deservite prin intemediul unei interfeţe iDrive care oferă accces la toate sistemele şi setările maşinii. Tot opţional, noul X1 dispune conform BMW de „cele mai sofisticate sisteme HiFi” ca alternativă la sistemul audio standard. Acesta din urmă dispune de mufă pentru intrarea auxiliară, dar nu şi de o intrare USB. USB-ul costă cam cât un laptop mai ieftin (300 Euro fara TVA, în lista de opţionale a lui BMW Seria 1) Nemţii recomandă X1 ca pe un model versatil care se potriveşte atât în mediul urban, mulţumită dimensiunilor mai reduse şi poziţiei înalte a şoferului cât şi călătoriilor mai lungi şi incursiunilor în afara şoselei. Bancheta spate poate găzdui fără probleme 3 persoane, iar portbagajul are 420 litri. În funcţie de modelul ales, şoferul se bucură de motoare puternice pe benzină şi diesel cu emisii reduse de dioxid de carbon, de tehnologia EfficientDynamics (regenerarea energiei de frânare, auto start-stop ş.a.) şi de sistemul de tracţiune integrală xDrive. Cel mai economic motor este cel ce echipează versiunea sDrive18d cu tracţiune exclusiv pe puntea spate. Acesta are un consum mediu mixt de 5,2 l/100 km şi eliberează în atmosferă 136 g CO2/km. BMW X1 se anunţă a fi unul din cele mai interesante SUV-uri lansate pe piaţă (lansare ce este aşteptată în Romania la toamnă). Dimensiunile sale, bine proporţionate, permit accesul şi pe teren accidentat fără a pune probleme în traficul urban. Preţurile nu au fost anunţate deocamdată, dar este de aşteptat ca acestea să fie cu câteva mii de euro mai prietenoase decât cele ale lui X3. Astfel, în funcţie de model şi echipare, ele vor oscila probabil între 35 mii şi 50 mii euro. De ce mi-aş cumpăra unul? De ce nu mi-aş cumpăra aşa ceva? Variantele de motorizare anunţate oficial sunt (doar variantele xDrive au tracţiune integrală) : BMW X1 xDrive23d: BMW X1 xDrive20d: BMW X1 sDrive20d: BMW X1 xDrive18d: BMW X1 sDrive18d:
Comentarii |