Secolul în care moda și-a făcut de cap
Probabil sunteți curioși cum aceste vremuri și evenimente economice și politice vor afecta moda și mentalitățile. Atelierul interactiv Un secol de modă, susținut la Fundația Calea Victoriei de Mihai Cosmatchi vă poate da o mână de ajutor în formarea unei bănuieli diacronice. Fundația Calea Victoriei vă invită din 13 ianuarie, de la 18:30, la un curs în opt întâlniri despre istoria modei din secolul XX. Temele celor 8 ateliere: 2. Primul război curmă exotismele precedente, femeia capătă o alură de garçonne. Este vremea în care radicalitatea lui Chanel este în spiritul vremii. 3. Recesiunea din 1929 aduce o sobrietate care va anunța rigorile din vremea războiului. Pe ecrane, erau admirate Joan Crawford și Gloria Swanson. Schiapareli transformă femeile în opere de artă suprarealiste. 4. În timpul războiului, moda franceză reușește, paradoxal, să supraviețuiască. Hainele împrumută rigoarea militară, însă creativitatea nu dispare. Materialele sintetice sunt folosite cu inventivitate, apar noi utilizari ale celor naturale. 5. Când cerul se înseninează, apare Dior cu al său New look care a ajuns să tiranizeze milioane de femei. Un lux extrem de studiat transformă femeia într-un obiect decorativ. 6. În anii ‘60 se produce o sciziune între șicul burghez și moda tinerilor, premergătoare curentului hippie. Audrey Hepburn ia micul dejun la Tiffany, însă André Courrèges concepe moda erei spațiale. Cardin devine un zeu, iar noi îi decoperim pe The Beatles, într-o Londră unde se impun Mary Quant și Twiggy. 7. Anii ‘70 anunță marile nume celebre și astazi: Yves Saint Laurent, Miyake, Valentino, Versace. Mai târziu, japonezii cuceresc Parisul, iar femeile îi depășesc pe bărbați la lărgimea umerilor hainelor. O admirăm pe Lady Diana Spencer și o descoperim pe Madonna. 8. La sfârșitul sec XX, vestimentația și shoppingul devin o pasiune colectivă: chiar și copiii învață numele lui Gaultier, Fendi, Dolce&Gabbana. Moda devine un vehicul care promovează marochinaria, decorațiunile și bijuteriile. Dacă Parisul mai este considerat capitala modei, Milano este cel care îmbracă cei mai mulți oameni. Durata curs: 8 ateliere Comentarii |