O zi exemplară în fabrica lui Warhol

Înainte de a fotografia viaţa din The Factory, Billy Name a fost chelner la Serendipity, un local frecventat de Warhol după ce încadra un Elvis Presley sau o Jaqueline Kennedy. Prezent la o petrecere organizată în apartamentul lui Billy Name, al cărui interior era îmbrăcat complet în staniol, Warhol a fost atât de încântat de design, încât l-a rugat pe Name să-i facă o replică identică pentru atelierul său. Între 1964 – 1970, Name va locui în „fabrică”, devenind „şef de şantier”. Când Warhol s-a decis să-şi înceapă cariera cinematografică, i-a dat Pentaxul său lui Name, care a început să fotografieze tot ce mişuna prin The Factory, cu un manual de instrucţiuni în braţe. Billy Name, întrebat care este cea mai frumoasă amintire pe care şi-a păstrat-o din epoca-The Factory, numeşte ziua în care Andy Warhol a fost împuşcat. „Era într-o baltă de sânge”, îşi aminteşte Name. „Când am început să plâng, Andy mi-a spus, Oh, Billy, nu mă face să râd, că mă doare prea tare.” Întrebat de cea mai dureroasă amintire din fabrică, Billy Name dă acelaşi răspuns: atunci când Warhol a fost împuşcat. Viaţa din The Factory nu a mai fost niciodată la fel.

Cu ocazia expoziţiei sale de fotografii de la Metropolitan Museum of Art Store, Mezzanine Gallery, The New Yorker a publicat câteva mostre şi un interviu cu Billy Name, mediat de Jessie Wender.

Istoric fotografii:

1. Viva and Susan Bottomly (International Velvet). Factory, 1968.
2. Edie Sedgwick screen test. Silver Factory, 1965.
3. Ivy Nicholson posing. Silver Factory, 1966.
4. Andy Warhol with self-portrait. Silver Factory, 1967.
5. Ivan Karp at Silver Factory with Warhol works. 1966.

All photographs courtesy Bill Name.

Comentarii

comentarii

Scroll to top