Dead man

Memoria trecutului se întrepătrunde cu reziduurile unei experienţe culturale marcante în picturile lui Florin Ştefan. Întreaga serie începe cu secvenţa determinantă în care un bărbat şi o femeie urmăresc filmul lui Jim Jarmusch, Dead man. Pentru bărbat, căruia autorul i-a consumat în timp identitatea pentru a crea un avatar, mesajul filmului este cumva străin, fiind perceput doar prin prisma interesului partenerei.

Odată cu dezvoltarea naraţiunii dintre cele două personaje, experienţele westernului psihedelic devin asumate, pe măsură ce memoria ficţionalizează evenimentele şi le integrează într-o nouă structură. Povestea unui drum către o viaţă nouă se metamorfozează în povestea unui om care trăieşte experienţa morţii în timp ce învaţă despre o cultură la rândul ei în agonie.

[fragment din textul de prezentare al expoziţiei, semnat de Dana Altman]

Expoziţia Dead man. Supravieţuirea prin imagine, de Florin Ştefan, poate fi vizitată la Muzeul de Artă Cluj-Napoca, până în data de 24 iunie 2012.

Istoric fotografii:

1. Omphalos
2. Ultimul septembrie
3. Dead man I
4. Revista
5. Cei patru din Agrigento
6. Mon ami
7. (fără titlu)
8. Fuga

Comentarii

comentarii

Scroll to top